surat luahan rasa terbuka

ENCIK MPKB
TEPI BANK MAYBANK KB
NO JALAN SAMA DENGAN MAHKAMAH KB
KELANTAN SOHEH. 3 RAMADHAN


ANAK PERANTAUAN
BELAKANG 7E
NO ARAK2,POSKOD UMAH TOK GURU
SEMPADAN KB BACHOK

TUAN

KOTA BAHRU NAK JADI KOLUMPO KO?

Encik MPKB,merujuk kepada tajuk di atas,saya selaku anak perantauan sangat terkejut dengan suasana KB yang bertukar wajah po nak jadi KEL EL.Tengok Parkson tok pelek mano la tapi suasana di luar tu sangat la menyesak kan bulu mata ini.

sampai hati encik MPKB buat begitu,hilang habis mok cik mok cik yang berniaga di tepi jalan,walhal itu yang dikata tidak tersusun atau tak kemas tapi disitu la mereka mencari sesuap nasi encik MPKB.kemeriahan padang bus sudah tiada tanpa mereka.

sayo nak lintas jala pun takot.jalan punya gedebak besar untuk jalan 1 hala tp sesak po tulo.tu x kira lagi dengan polis yang tersenyum riang umpama dapat bonus raya yang sedia untuk menangkap mangsa.Saya nak g beli novel di kedai paveret saya pun takot,umpama takotnya anak itik digilis bus mutiara.

tiada sudah uptown malam berdekatan pasar ct khadijah.sesungguhnya perubahan ini begitu drastik untuk diterima anak perantauan.saya berharap jejantas dibina untuk menjaga keselamatan pejalan kaki disekitarnya.sesungguhnya jalannya amat menakutkan.sehingga semalam 3 kemalangan kecil telah saya lihat.

diharap perubahan yang berlaku ini dapat diperlicinkan dengan segera sementelaah raya makin nak dekat nih.

sekian terima kasih.








peta jalan baru KB

p/s : tak suka g KB panas.MPKB tolong tanam pokok banyak2 plz...



2 anak murid:

cikvespa said... []

Surat Diatas Telah Mendapat Perkenan Cik Vespa dan telah lulus utk dibawa ke Mesyuarat Bulanan Ahli Majlis Tertinggi MPKB. Sekian.

Yang Benar.
cikvespa
(kerani am[kontrak] MPKB)

.alie. said... []

apa da..
kerani cabuk then kontrak lak tu..
punya banyak la tangga surat aq nak sampai ke mpkb gini