.saya tak cukup baik untuk semua.

Salam satu bloggers =)

Ini bukan entry emo tapi entry tulisan hati semata-mata.Anda boleh tekan tanda X disebelah kanan jika tak mahu baca.Tak ada paksaan pun.

Saya tak cukup baik nak tegur kesalahan orang sebab saya pun bukan baik sangat.Sebab tu saya lebih senang berdiam diri dari bising-bising menambahkan masalah yang bukan masalah saya.Sebab saya mudah diam atau malas untuk bertekak orang lebih senang atau makin galak untuk memperkena atau menfitnah atau berkata-kata sumbang macam-macam pasal saya.Saya tak kisah,sebab saya pun ada buat macam tu jugak.Sebab tu saya tak cukup baik untuk tegur kesalahan orang.Orang nak fitnah apa-apa pun saya dah tak kisah sebab dah lali,diulangi lali.Dah tegar,tak payah cari antibiotik dah,memang dah kalis.Orang nak doakan kematian saya pun,saya boleh senyum.Siapa manusia untuk menentukkan mati hidup orang?

Biarkan si luncai yang bijak pandai itu berbuat macam-macam kepada diri ini.Orang tak cukup kasih sayang penuh hasad dengki tak senang tengok orang senang memang macam tu.Saya tak perlu mengadu pada siapa-siapa tapi mengadulah pada tuhan.Ada sebabnya bila jadi mangsa fitnah ni,sampai orang doakan kematian saya.Tak apa.Saya maafkan kalian.Biarlah.

Kadang-kadang saya refleksi diri apakah yang membuat saya sering menjadi mangsa fitnah orang,mangsa buli orang? Dulu saya macam tu jugak ke?Kalau ya,saya merasanya di muka dunia ini dan bukannya di akhirat sana.Sesungguhnya jika dibalas di dunia lagi lebih rela sebab saya masih ada tuhan untuk mengadu,masih ada masa untuk berubah memohon hidayat.Masalahnya hanya mereka saja beranggapan begitu dan bukan yang lain-lain.Saya tak rajin untuk tafsir apa sebab mereka begitu.Biarkan saja.

Saya keras hati dan degil.Ya saya memang begitu..Begitu hanya dan pada orang yang begitu dan mendatangkan masalah kepada saya.Jika tidak, anda  yang mengenali diri saya tahu mana baik dan mana buruk tentang saya.Hanya orang yang tahu saya dan serasi tahu akan diri ini.Saya tak hadap pun sebab saya tak berminat pun dengan mereka.Hidup saya bukan mereka,biarkan mereka dengan hobi-hobi mereka.Saya tak kisah sebab mendatangkan onar pada orang bukan hobi saya.

Bagi jenis kayu api,mata api juga saya maafkan kalian.

Saya tak cukup baik untuk semua orang.Tak cukup sempurna untuk semua,tak cukup baik untuk disukai semua.Saya rehda sebab saya tahu saya ada Allah SWT disisi.Tempat mengadu kasih yang hakiki.



notakakiku : semua ini takdirNYA.

3 anak murid:

zikeryhassan said... []

alie baik apa. biarkan je kata-kata keji semua tu. hope alie terus senyum ngan saya :)

.alie. said... []

satu ketika akak lemah zikery...

saya x cukup baik untuk buat baik pd org y berbuat jahat pada saya

Syima Syaz said... []

salam...

exactly dengan my situation.dari A sampai Z memang btl2 sama macam apa yang saya lalui ni....

ape yang kita blh buat,walaupun dalam hati tuhan saja yang tahu tapi tetap kena kuat sebab kita percaya hukum Allah s.w.t..=)