bila november datang

Tajuk tu salah yer,tajuk yang betul mengikut bahasa adalah " apabila November datang"
Harap anda pekak,eh peka dengan penggunaan bahasa yang betul jika tidak anda mempunyai tanda-tanda disabalities learner dalam kategori visual.
Bahasa Jiwa Bangsa.
heh!


Ni nak cerita,ini musim kesibukan tak kira la warga IPGM or IPTA,hatta selagi anda bergelar pelajar selagi tu akan sentiasa dihadapkan dengan PEPERIKSAAN.


Haram jadah,aq tak mood atau intrinsic motivation nak study lama-lama or nak study dengan kadar fokus yang tinggi.If i can achieve 8/10 then it would be fine


but..


aq cuma achieve 6 or 7 je over 10..macam mana nak masuk exam dan keluar awal
( sebab tak dapat spot ni,lau asraf baca dy mesti marah2 or kutok2..hek3)


Kalau ikut kadaran sebenarnya,saya tidak harus menulis entry ini kerana dalam mood study,specifically studying facebook.


Sape yang mencipta FB n,banyak dosa ko tau,sebab ramai budak-budak lalai.Sampaikan ada yang tag aq dengan artikel FB melalaikan pelajar dan menurunkan PNGK.


heh,aq memang terasa sangat.kurang ajaq org yang tagged aq tu.


Aq addicted dengan Farmville and Cafe World sebenarnya.hmmm~blushing
Sapa suh taruk games tu dalam FB,kan dah addict dah.huh


ladang saya



kafe saya

Then bila November ni,secara khususnya bagi mereka yang tinggal di Pantai Timur bukan Pasaraya Pantai Timur kat airport yer..harap maklum,akan mengalami musim tengkujuh.


Lagi nyaman apabila tinggal dikawasan berdekatan dengan pantai ini,budak-budak IPGM KSM tahu betapa heavennya apabila aktiviti hibernasi berlaku,rasa tamo bangun terus tau.Kalau yang ada laki bini memang tak ingat dah la
( macam entry sha semalam : malam jumaat sunat, malam lain wajib )


Itu bagi yang dah dapat lesen besar la,lagi la heaven agaknya.Tido sorang2 pun dah rasa legend tau.


Bila nak study kalau tubuh kena cover dengan selimut,luckily la sebab i anak watan so hujan ni tak ada bagi kesan sangat melainkan aq menjadi malas dan on9 je sedangkan masa tersebut boleh guna untuk study.


Sesungguhnya kadar kelembapan yang tinggi persekitaran turut mempengaruhi kelembapan di dalam otak.Aq syak asraf yang dok kat Cameron lagi tak effek dengan sejuk-sejuk gini.


Bila hujan gini,segala kain baju x reti nak kering.Dah lama aq tak nampak matahari dah kat sini tapi bulan rajin lak keluar malam-malam.Bilik dah ala-ala bau masam tau,gantung baju kat lampu dinding.

Aq hairan asal kat lipis kami tak sakit kepla lutot dengan kain basah-basah ni,rupanya kat lipis dulu ampaian kat depan bilik ada shelter so hujan macam mana pun x kan tempias kena kain baju.Sini hempeh,sibuk nak besarkan dan tinggikan pagar,macam sekolah pulak.huh




KAlau kat rumah tak pe la,tepi tangga pun boleh bertukar multiplefunction sini dalam bilik sekangkang kera ni nak jemur kat mana.


Geram je nak sidai kat atas katil rumate,atas meja rumate,kerusi rumate tapi aq syak dy pun sharing feeling yang sama dengan aq.hahahaha~


Macam mana nak study kalau mengikut teori humanistik,jika keperluan asas manusia tidak dipenuhi maka proses pembelajaran tidak akan menjadi lancar.


Sebagai contoh,aq lapa nak tukar baju pun fikir panjang,asyik pakai baju sama je.Aq dalam keadaan tak selesa macam mana nak study sebab pikir dengan benda-benda gitu.Tambah pulak hujan-hujan gini selalu lapar ( best jugak maka ubi kayu dengan isi kelapa.hah! ).Bilik pulak busokk.Proses pembelajaran akan terbantut kerana motivasi juga tidak dapat dijana dengan baik.

Perangai teruk dah datang dah.Malas.

Malas sampai malas dah nak bebel.

Huh.




notakakiku: x makan lagi kenapa x lapa pulak ni?










10 anak murid:

siggplus said... []

selamat berfarmville dan selamat menyambut periksa

Huda Luna said... []

cuti nanti baru boleh nak main game tuh sume..
tenet sini slow..


gud luck exam!
:)

Huda Luna said... []

cuti nanti baru boleh nak main game tuh sume..
tenet sini slow..


gud luck exam!
:)

.alie. said... []

mood malas lagi ni sebab tulis sekali
kepada azmie n huda :
hehehehe~

tQ

hadzwan said... []

patut la 2 kali bersin....
=Q(

.alie. said... []

acerapppp...
ang leleh ayaq idung kat blog aq..
eeee~


XD

mr ridhi said... []

heh..
senang cakap kamu tu pemalas..
byk je alasan klo da malas..
pegi tukar baju mandi stdy..
tiru mcm saya..hahaha

.alie. said... []

saya pemalas kamu lagi mastermind of malas..

hahahaha~

at least gemuk i rajin study facebook...

hak3~

[z@ck] said... []

sini pun ujan tak berenti gak..
sedap tidur woo..

.alie. said... []

lepas ni orang tu nak fly dah...