::rambutan kuning::

Ini kisah orang tak ada kerja,dia berjalan-jalan sekitarnya sambil mulut mengomel-gomel,bising membuih kata yang tak pasti.


Puas dia mengomel-gomel tanpa henti kemudiannya dia terlupa membawa charger untuk mengecas tenaganya makanya apabila kehabisan tenaga tersandar lah ia seperti pengemis dijalanan tidur beralaskan kotak tapi dia beralaskan karpet tebal milik ibu yang jika semut melaluinya sudah pasti tidak akan menemui jalan pulag dan mati tanpa di dijenazahkan.


heh.


Maka petangnya apabila dia telah penuh tenaganya segera dia berlari ke dapur mencari makan.Periuk dibuka.Udang.Dia tidak mengemarinya,menutup segera tudung periuk itu.Mencari-cari membuat telur goreng,itu lagi marvellous baginya.Makan sendiri sambil adik melihatnya sambil air liur berlinangan.Dia kakak yang jahat.


Dia makan banyak dan tidak membahagi apabila dia kelaparan.Dia seperti nenek kebayat yang muda itu cuma hatinya busuk tak mahu berkongsi.Hujan-hujan ini mengikiskan sifatnya.

Kekenyangan itu disua dengan pertemuan kecil dengan buah hatinya yang chomel bagi 20 dengan kechomelan dia.Mereka berbaju warna yang sama.Biru.Tanpa janji.


Dengan perut bulat tanpa segan menemuinya.Sambil berbual-bual,tendang-tendang tayar motor apabila bergaduh dan berada dibawah pepohon rambutan yang menguning.


Buah hati yang chomel itu cuba mencapai rambutan kuning yang ranum itu tapi dia ketawa terkedek-kedek.Budak chomel itu kurang inchi,ada silat gayung 25 bunga tidak mampu mencapai rambutan kuning itu.


Dia terus gelak-gelak sehinggan budak chomel itu terus malu-maluan dan terus pulang ke rumah dengan segera.




notakakiku :segala gambar comel ini dikreditkan milik kak emila



2 anak murid:

puding roti said... []

haha! mcm comel gila

.alie. said... []

budak chomel
o
budak chomel bagi 20

:)