hidup ni susah kalau kita sendiri susahkannya =)

 

Salam satu bloggers.

Ini adalah minggu pertama yang nyah tinggal disini institut ini tanpa my BFF ( be fabulous forever ).Ini juga rasanya minggu yang dua or ketiga berada di hostel dalam sem sebab,sebab banyak masa nyah balik ke teratak di Kota Jembal @ Kedai Lalat.

Disebabkan ketiadaan my BFF,maka nak makan punya tak lalu sebab sorang then nak masak pun malas tak da mood bila seorang.Roomate ada tapi kuat berjalan.Sila kesian dengan saya.Study boleh je,maklumlah nyah ni jenis intrapersonal.

Sebenarnya nak cakap pasal makanan.Heee.Bila hari weekend di institut ni macam kurang orang makanya pembekal makanan tiada or kalau ada lewat habis.Siapa yang lambat gigit jari.Tengok adik-adik kata lapar,kesian la weii.

Penuh dinding FB merengek lapar.Martini glass

Nyah?Tak lapar pun sebab dah jangka benda-benda gini kalau tak balik.Sardin,bawang,keropok,perencah segala mak nenek memang dalam bekalan almari.

Kalau duduk di Kuala Lipis dulu memang kena masak sebab kafe memang tak buka,kedai sangat lah jauh dari institut kami,anda akan tahu kalau anda pernah lalu maktab Kuala Lipis jika mahu ke KL,anda akan tahu tersergahnya institut itu sorang diri di tengah-tengah hutan belantara.

ala-ala hollywood gitu

Cara untuk hidup adalah memasak,walaupun ianya haram di mata warden tapi warden tahu tapi dia faham.Terima kasih warden blog Cempaka dengan Mawar =)

Survive hidup perlu ada bagi bakal seorang guru.Jangan mudah mengeluh kesah.Ini baru dalam maktab,bukan lagi kawasan P3 dan bukan lagi menjadi mangsa-mangsa banjir di Kedah dan Perlis.Air pun tak ada,bekalan makanan kurang,mesin ATM pun kehabisan.So anda masih beruntung.

Sebenarnya tulis panjang-panjang ni nak tunjuk yang ni je.Hidanga lunch hari ini dengan tema zaman Jepun.

 

Taraaaa…

DSC01017

DSC01019

keledek purpleWinking smilemanis yang panas

notakakiku : jangan memilih makanan.jangan demand Thumbs up

6 anak murid:

zikeryhassan said... []

argghh! lapar semula. sedap gak pekena time cuaca yg dingin ni

.alie. said... []

lau pesan awal2 alie rebus lebih..

FarhanaDr said... []

Keledek itu kaler memang laa sodap.. Hohoho.. Betul.. Harus pandai survive walau di mana jua kita berada.. Majulah cikgu untuk negara.. Chaiyok!!!

.alie. said... []

majulah doktor untuk negara jua..

=)

░♥si lampu neon♥░ said... []

NI BUDAK IP MANA LAK NI...ZICKERY PON ADE DISNI KAH ? HAHAHA..NAK JOIN CLUB BLEH? HAHAHA

.alie. said... []

ip mizan la sis...
macam mana akak boleh sesat kt sini.
wondering..