Kem Karisma 1

Salam semua.Malam ni nyah ingat nak publish entry pasal satu penyakit tapi nyah tak jadi sebab gara-gara nyah tertengok cerita budak-budak PLKN tadi.Huh,menguji perasaan betol sebab nyah pernah pergi ke PLKN ni.


Nyah ke Kem Karisma,Kuala Pilah.Heh.Tatau la samada ada yang perasan ke tak,selepas F5 nyah asyik ke tempat yang bernama Kuala.

Kuala Pilah-Kuala Lipis-Kuala Besut


Agak-agak nak postim nanti Kuala apa ae,prediction nyah adalah dekat-dekat sini sebab cuma tengok perjalanan nyah.Dari N.9 ke Pahang turun ke Terengganu.Hahahaha.Agak bernasib baik jika prediction itu benar.


Nyah tak ada gambar hatta sekeping pun untuk ditayang disini semasa disana.Masa tu tahun 2007.Nyah pakai telefon Nokia 1100 dengan hasil simpanan sendiri yang harga 120 yang sekarang boleh dibeli dengan 30.Nostalgia betul.


Nyah pergi untuk siri kedua,selepas result SPM keluar.Inilah pertama kali nyah nak keluar dari Kelantan seorang diri.Ni lah kali pertama juga nyah naik bus dan inilah juga pertama kali nyah ke Negeri Sembilan dan inilah kali pertama nyah tinggal diluar selain rumah.Banyak pertama kali tol..


Inilah kisah independent nyah dewasa ini.Damn.Sangat tak syok.

Nyah pergi ke sana dengan hati yang berat dan berbelah bagi.Kenapa?Sebab masa tu kawan-kawan yang lain dok b'z isi borang nak U nak JPA dll.Nyah pula kat dalam kem.WTF,what the fun la..ish.


Pengalaman naik bus ini memenatkan dan meyeksakan.Pergi kul 10 kul 12 tengahmalam baru sampai.Baru nak makan nasi.Angkut beg ke bilik siap-siap.Orang lain tengah tidur kita baru sampai.Katil paling hujung dan paling depan je yang available.

Sarung katil yilekk,malam pertama tidur tak lena sebab kena gigit semut.Mengalir air mata.PIndah ke katil depan sekali yang mengadap pintu.

Pagi tu baru berkenalan dengan yang lain-lain.Tegur ala-ala basi je.Masih bukan dalam mood.Mood kacau.Banyak benda dlam fikiran.


Pagi tu ada ice breaking.Berkenalan.Cikgu tanya suka ke tak ke PLKN ni.Soalan tipikal icebreaking

Nama
Asal
Tarih lahir
RESULT SPM...

Tang soalan itu lah aq rasa dengan lurus bendulnya nyah menjawab dengan jujur tanpa kiasan.Tanpa mengingati perasaan orang lain.Maklumlah budak nerd dari Raja Sakti.

'Saya tak suka masuk PLKN sebab saya tak sempat nak buat lesen kereta,saya juga rasa tak adil sebab kawan-kawan saya dapat isi borang untuk ke U dan recheck tgk peluang lain dan saya tak ada kemudahan itu '

SPM dapat berapa?Soalan segar sebab result baru kuar.

'Sikit je,tu pun sebab tak study sangat.'

7A,bagi nyah tak banyak sangat pun sebab masa tu berlambak org dapat 10A.Tujuh tu apa la sangat.


Tanpa nyah sedari nyah mejadi golongan minoriti dalam pasukan Charlie itu.Sungguh teruk perasaan itu.


Rupa-rupanya,kawan-kawan yang lain tidak lah secemerlang nyah.Ada yang gatal,eh gagal dan ada yang tak ada A terus.Ada yang mula menjauhi nyah tanpa nyah sedari.Disebabkan nyah ni pelajar cemerlang pasukan Charlie,makanya cikgu banyak memberi tanggungjawab kepada nyah.Tukang masak dan tukang pintu kem juga kenal nyah.Masa tu yang paling highest SPM result wirawati nyah dan wira budak ganu.


Alie pergi ini itu,kira ni,ambik tu...Situasi makin teruk bagi nyah.Dah ada seorang dua muka bajet jadi ketua geng.Masa tu nyah lebih senang berkwan dengan Chinese dengan Indian.Depa lagi friendly,siap ajar nyah nyanyi lagu cina lagi.Makan sekali,pergi toilet sekali.Woooo 1 Malaysia tu..


Tetiba teringat kat dia orang.Lost contact terus..


( bersambung )












0 anak murid: