Nora Elena

Well hello there!!

Nama siapa yang nyah tayang tu?Kalau nyah kata tu nyah aci tak.Dushhhh.


Euewww.

Ada tengok tak cerita Nora Elena ni di TV3 petang semalam?Sesiapa yang tak tengok tu memang rugi.Memang masa ni la waktu nak cuci mata tengok jantan kacak-kacak.Aaron Aziz tu.Mantap babe dengan tubuh katang-katang dia tu.Mak anak 3 kalau tengok pun boleh buat suami yang perot bulat ke depan jealous okeh.Tergugat babe.

Well drama ni adaptasi dari novel kegilaan nyah Kasih Yang Suci dari Meen Zulaikha.Sah-sah lepas ni ramai orang serbu Popular pergi beli buku ni sebabnya sangat syok dan sangat membuai jiwa.Baca ulang-ulang pun boleh buat nyah senyum kerang sorang-sorang.Baik p beli.

Kasih-yang-suci

Seth Tan dalam novel ni sangat sangat sangat romantiks noksss.Ko tengok cara dia layan Nora Elena.Wowwww sangat membuai jiwa tau.Terguda,terguda..panasssssssssssss.Disebabkan novel ni la nyah selalu khayal nak cari suami cina.Penangan cerita tu babe…

Dalam drama ni dapat pulak Aoron Aziz then ada pulak Zul Ariffin.Mantop.Harus tak nganjak dari TV.Muka kacak-kacak babe.

Tapi tang Siti Saleha as Nora Elena ni tak berapa nak berkenan la.Dah tak ada muka melayu lain ke nak jadi heroin.Berkecai hati nyah bila muka pan-asia jadi heroin.Apa muka Melayu sejati tak laku ke?Lagi satu nyah kenal dia dalam cerita Ustaz Amirul,watak baik-baik muslimah gitu then bila dalam cerita ni dia seksi-seksi rasa macam….hmmmmmm


Satu lagi slot ni main masa orang nak mengaji dengan sembahyang.Pukul 7-8 malam.Tak berapa elok la babe tapi nyah tetap tengok.Kalau perlu nyah sembahyang mengaji terus semua dalam bilik TV tu.Berjemaah dengan penonton-penonton yang lain.hehehehe..

Sinopsis

Nora Elena ialah kisah seorang gadis yang telah dinodai oleh seseorang semasa dia berusia 15 tahun. Nora Elena telah ditinggalkan oleh tunangnya apabila tunangnya mendapat tahu dia dah tak suci lagi.. Dalam kekecewaan tu, muncul le hero bernama Seth Tan, seorang lelaki berketurunan Baba Nyonya, sanggup berkahwin di bagi menggantikan tunang Nora kerana hari perkahwinan semakin dekat.

Konflik berlaku apabila, Nora dan Seth Tan ni berkahwin, baru lah Nora dapat tahu Seth ni rupanya lelaki yang telah menodainya 10 tahun lalu. Malangnya Nora ketika tu dah berkahwin dengan Seth dan bakal melahirkan anak Seth. Walaupun Seth dah memeluk Islam dan telah insaf tapi Nora Elena tetap tak dapat memaafkan suaminya tu. Bagaimana ye Seth nak mengatasi sikap benci Nora terhadapnya, Nora sering menyakiti hati Seth. Sebagai saudara Islam, dapatkan Seth menghadapi dugaan yang besar dalam hidupnya. Nora Elena menggugut akan meninggalkan Seth setelah bersalin kelak. Seth yg terlalu sayangkan Nora Elena akan cuba sedaya upaya memikat kembali Nora Elena. Mesti ada banyak babak romantik dan mencairkan hati semua penonton..hehe!! Watak Seth dipegang oleh Aaron Aziz ni yang macho dan hensem kena memikat hati Siti Saleha watak Nora elena tu. Macam mana ye…ada yang tak sabaq sabaq ka nak tengok Nora Elena.

Kredit: http://nurizspace.com/2011/05/akasia-nora-elena-tv3.html#ixzz1LunPpi2k

notakakiku : wajib tengok.kalau tak rugi

8 anak murid:

FarhanaDr said... []

Oh!! My aaron aziz kaa??? Hahahaha.. Takde tibi nak nengok!! Mencik!! Nunggu tonton jer laa..

.alie. said... []

@FarhanaDr

ommo ommooo u xtgk ke sis.apa barang tengok nonton.beli tv terus masuk bilik..

well apa khabar org kel el?


=)

dieyb_noor said... []

hahaha..ak suke cite ni..mmg duk dpn tv je la smlm..ngdp muke ensem aaron aziz ngn si zul tu..hahaha..arp2 drama kali ni xmngecewakan..hihihi..

Aimi dan Pakcik Hashim said... []

oh mcm tu sinopsis dia
aku TER-tgk td terpikir lak, "apa dia ni jatuh hati kat tunangan org'

.alie. said... []

@dieyb_noor

nasib baik dia letak aaron aziz.cuba letak rosyam nor jd seth tan...nyah bakor lorong haji taib.heh

.alie. said... []

@Aimi dan Pakcik Hashim

hahahahaha.aku terima la alasan ko tertengok dan tersedap la pulak cerita ni...ekekekeke

mira said... []

waaaahhhh!!!cter nie mmg superb <3

.alie. said... []

@mira

jangan lupa tengok tau =)