kerana aQ dewasa~

Hati agak susah sedikit,tersentap seketika.Hanya perkara kecil tapi cukup untuk buat rasa susah hati dan sedih.Dulu saya tak begini,dulu saya akan sentap hati orang tu balik dengan cara yang sama atau yang lebih kasar(halus2 tak main).Tapi tu dulu..lama dah,masa secondary kot y paling advance.Mulut tak ada insurans tau,tak ada filter.

Tapi tu dulu..

Sekarang kenapa saya tidak seperti dulu?Kenapa orang keji,kutuk,kata,bagi fitnah hatta melepar dusta kenapa mulut saya tidak cergas meluahkan kata-kata.Saya rindu sifat saya yang dulu,yang buat orang kata saya sombong dan menakutkan.Saya rindu sifat saya yang keras hati dan tetap itu tapi tidak sekarang lagi.

Saya...

susah hati,tidak mahu berbicara terperinci.Blog ini bukan milik peribadi saya lagi.Jadi tontonan semua,jadi public.Saya lebih senang untuk menulis bagi meluahkan apa yang mulut tak terluah kata.Menyusun kata adalah lebih tajam dari tutur kata ,kata seorang teman yang sedang berbahagia dengan isteri yang tercinta.

Ohhh~saya memang susah hati.Saya tulis kerana saya perlu luahkanya,saya tak mahu biarkan ia berdarah.

Dulu...

susah hati saya mudah saya semua tahu,sekarang saya mampu untuk meyelitnya dibalik pasiran halus dalam hati yang tergua kelam.Gelak ketawa seperti biasa,tiada lagi nada suara yang tinggi..

Adakah ini kerana saya dewasa?

kerana dewasa saya mengenal erti tolaransi,kesabaran,takwa,rehda,rendah diri dan lain2...

tindakan saya yang berbeza dan cara pemerolehan yang saya olehi membuatkan saya lebih tabah menghadapi cabaran apatahlagi layanan sifat keanak-anakan orang sekeliling saya.

Ya saya dewasa...

saya terkesima membaca blog cikgu qery yang meluahkan rasa mahu u menutup blog tersebut kerana ada orang yang tak suka.pernah juga terbaca blog insan tertinggi yang pernah mengutuk blog cikgu itu,dan banyak bloggers lain yang pernah mengalaminya.saya turut mengalaminya...

blog ini dikatakan blog mengutuk orang.saya pendam sahaja dan membiarkan orang membuat spekulasi mereka sendiri.Tidak lagi mengambil peduli dan hanya menjawab dengan persoalan kembali...

'ko dah baca blog aq ke yang cakap gitu?baca dulu then decide whether aq kutok keji orang ke?tolong terima kasih yang tolong sebar fitnah tu,semoga tuhan maafkan dy.Terima kasih kerana mempopularkan blog aq ae'

saya bukan susah hati kerana blog ini dikeji.Ini blog saya dan saya akan menulis apa yang saya mahu. ' ada aQ keji ko orang?' ....jika saya masih seperti dulu itulah jwapan saya tapi itu bukan saya..

kerana saya telah dewasa...

kepada bloggers yang baru bertapak atau y baru dikeji kutok...stand with ur owns nawaitu..cikgu qery tolong jangan tutup blog~saya bertambah susah hati bila tak dapat baca entry kalian...

p/s : ini slot orang susah hati.kepada readers tolong comforts kan hati ini dengan komen anda u membangunkan saya.i need ur helps....




4 anak murid:

paan said... []

hmmmm...sabaran...sabarun...ini proses nk jd lebih matang..cube lihat tangan kita, boleh nmpak..cube lihat telinga kita..boleh ke nampak jugak mcm tangan..salah kita mmg ssh nk cari..tp salah orang snag2 nak cari..sabar ek azlaili..stiap bnda yg brlaku pasti munasabah..

sarizza myname said... []

sedihnyer tgk muka kamoo monyok gtuw...
alie..biasa le bg kita mnusia nih..kdg bila smpai 1 tahap kita xdpt lg nk xpres kemarahn kita cm selalu..kdg2 tuh terus ja kemarahan kita tsimpan dlm kesenyapan..biarla alie org nk kata apa pn..siapa org2 itu nk judge kita..biar tuhan saja nilai kita..hehehe..
jgn susah2 ati ye alie..

mr ridhi said... []

ala cian nye dak gmok ni..
meh sni meh..
biar je dorg y bsifat bgitu..
xsume y ske kte..
ble kte maju..org len caci..
ble kte jtuh..org len keji..
ikut je pegangan kekasih kte..
(i mean our bloved prophet)

biar menjadi rahsia siapa aku sebenarnya said... []

bila kite semakin dewasa..
kite akan lalui macam2 perkara
dan setiap perkara tu mematangkan diri kita..

orang keji, hina tu perkara biasa..
abaikan..
dan jadi kan tu perkara tu untuk mengubah diri kita untuk jadi lebih baik..

lagi satu..
tak baik bsikap macam yang dulu2 tu..
nanti orang tak suka..
orang mengumpat..
lebih baik abaikan dan buat tak kesah..

ape2 pun..
semua tu dugaan hidup setiap remaja yang melalui proses pendewasaan..


harap laili tabah..