kotak biru berbunga emas

Masa tak pernah cukup dalam sehari,jangan salahkan beliau,beliau cukup je 24 jam dalam sehari tetapi kita je yang kadang-kadang terkejar masa,sebabnya kita melenggang dengan masa sebelum berkejaran..( berkejaran di pantai juga enak..)

Sama juga dengan duit,sentiasa tak cukup dengan duit sebab tak reti nak buat pengurusan kewangan,lepas raya kalau budak-budak kecil pandai je berduyun ke bank,buat simpanan.Yang besar macam kita ni berduyun-duyun depan kotak bunga emas ( bagi ipgm students).

Then ramai-ramai mula brpuasa,elok juga puasa enam..harus kalau masih berdaya~

Berpuasa dan berbuka dengan maggi dan sky juice..ohhh nasib baik puasa jadi keseedihan tak ada la terasa..( itu bukan saya :( )

Cerita pasal masa dan duit.Nyah memang berkejaran asmara nak siapkan teaching aid untuk Literasi Bahasa sempena ulang tahun IPG KSM dan demonstration science project sempena majis yang sama dikuti dengan perlawanan hoki ( jadi capten ooo)..

then..

pameran Literasi Bahasa lagi untuk batch 2009 PISMP

odoiiiiyaaaa...penat,berkejaran.Buku tatau kat mana,ada je depan mata tapi mentaliti manusia melengah-lengahkan masa ni jadi tabiat lebih-lebih lagi di environment IPG ini..

Masa tu kalau terbangun pagi nak pergi ciciie,boleh la tengok kebanyakan bilik lampunya masih menyala walaupun dah pukul 3am hatta pukul 5am.Mula la pergi kelas esok mata macam anak zombie tak cukup CO2.Ini suasana biasa yang berlaku dipertengahan semester.

Nyah dah terbebel sebenarnya ni :)

Nak habaq la,sekarang ada uar-uar yang mengatakan elaun yang kami dapat ( IPG students) akan ditukar menjadi pinjaman.Dulu pun ada tapi bila ada member dari IPG lain bagi tau sampai PTPTN datang bagi taklimat ke IPG itu harus menjadi ingatan ...

Uar-uar juga ada menyebut bajet untuk KPM tahun depan kurang dari kebiasaan..

Ini harus menjadi ingatan semua.Jangan pulak marah-marah.Ini belum pasti,masih menjadi tanda telinga kera..

Tapi harus jadi ingatan.Kalau fikir balik adakah permohonan untuk menjadi warga IPG akan terus meningkat jika keistimewaan ini ditarik?

Mungkin ya dan mungkin tidak.



p/s : rasa berat hati nak beli slr walaupun jiwa meronta-ronta




2 anak murid:

siggplus said... []

slr lah, hedgehog lah, mn 1 nk bli ni?hehe

.alie. said... []

ni nak habaq...
birthday ari tu ada y nak sponsor..
bg free apa..
p tgk2..
landak y x makan sebulan pun boleh hidup..
jual ikut kilo..20 sekilo
landak liar..
annoying giler~

sume nak beli...
tp mesti la survey dulu..
mana boleh terjah je bang oii