nak ke tak?

Dua tiga hari ini dah terpikir panjang sambil2 membuat research tentang DSLR. Baru dapat tau apa beza dengan DSLR dengan SLR, ingat kan benda yang sama cuma orang malas sebut D je.


Ada orang nak jual Nikon D60 dengan harga Rm 1900, siap sekali dengan lens kit 18-55mm. Kira agak murah la tu,sebabnya berserta lens kits. Kalau beli yang baru kat kedai bajet kena ada Rm 2300 , tu harga pasaran kat nikon.com.my


Ada member habaq harga berbeza kat kedai,kadang-kadang berbeza banyak ratus,tatau kenapa plak..maybe dia org dah sediakan pakej tambahan kot.


Then kalau nak tambah lens harga lain pulak,tu kalau beli model baru la.


Ashraf member I4P beli model yang sama dengan up lens habis RM2700.Dia tak terasa sangat sebab dy share DSLR tu dengan rumate dia,aku kalau beli memang hak milik persendirian dah..


Miskin gitu je,dia tak bagi beli lagi.Dia suh aq master dengan editing pic di Photoshop sebelum nak beli. Ish memang memberontak jugak la jiwa time tu.

Sekarang ada yang jual murah,mesti la rasa sayang kalau tak beli,lagipun abang tu orang KB je,so mudah je nak buat urusan.OHh ya,abang tu jual sebab dy nak upgrade ke D90...




Rm 1900 dengan Rm 2700 sangat berbeza untuk benda yang sama...i am wondering

ko orang boleh bagi cadangan or idea tak???



p/s : dillema



0 anak murid: