adik bongsu kami

Hari Khamis lepas bila nyah balik rumah,rumah sangat la sunyi malah sepi.Masing-masing buat kerja masing-masing.Rumah sangat senyap tiada sebarang pencemaran bunyi.


Nyah rasa pelik tapi tak tahu kenapa.Disebabkan nyah kelaparan bermusafir dari Kuala Besut ke Kedai Lalat,makanya perut nyah sangat lapar dan nyah terus bergeges ke tempat kegemaran untuk santapan tapi bukan untuk memasak.Nyah terus buka periuk sebaik sahaja buka pintu rumah.


Ciss,anak dara terlampau betul.Heh


Adik nyah perempuan bongsu terbongkang di tempat favourite nyah.Nyah diam dan hanya mengusik tapak kaki beliau.Hahaha.Nyah pantang tengok orang tak jemput nyah masa nyah balik.Kalau boleh nak semua orang bangun mengalu-alukan kepulangan nyah ini.


Adik nyah menepuk bahu nyah sampai muka nyah tercium karpet tebal milik cik.Cis.Sakit la jugak,nak buat macam mana nyah nama je kakak tapi nyah kecik je.Seyes,tolong percaya


Malamnya,adik perempuan nyah mengadu sunyi.Katanya rumah sangat la boring tanpa adik bongsu kami.Oh lupa adik bongsu nyah adalah XY dan kami pulak kesemua XX.


Nyah pelik sebab nyah baru terasa yang adik nyah tak ada kat rumah.Hahahaha.Sebabnya budak tu selalu buli nyah.


Dia jugak selalu perli nyah kes nyah langgar porch kereta sampai runtuh.Itu bukan lagi rahsia.Wekk..


Katanya adik perempuan nyah,dulu dia asyik menangis sebab adik bongsu kami bulan ni katanya dia belum menangis lagi.Gila apa nak menangis.Dah la jadi mangsa buli.


Hanya abah,cik,adik kedua dan ketiga saja yang ada kat rumah.Pada penghitungan nyah,dia sangat suka kerana tak ada yang membuli tapi rupanya sebaliknya.


Nyah sangat gembira dia tak ada,duduk la kat asrama tu lama-lama yer.Nyah suka dia tak ada sebab tak ada orang buli nyah,tak ada orang sindir nyah dan paling penting tak ada orang akan berebut remote control tv dan tak ada orang kacau nyah di kerusi panjang fav nyah.Tak ada juga orang conquer motor.

Jahat bukan?Hahahaha..


Semalam nyah keluar makan-makan dan jalan-jalan dengan abah.Masa tu dia call,nyah dengan bangganya mennceritakan itu ini dan kemudiannya berakhir dengan teguran abah


"besar dah,nak buat gitu lagi ke?",sindiran terbaik dari ladang.Hahaha.Nyah senyum je.


Nyah tak rasa adik nyah tinggal di asrama sebab kain baju dia abah akan angkut bawak balik dan dicuci siap dengan iron siap-siap.Apa kes?


mentang-mentang satu sekolah dengan abah dia buat perangai macam tu.Heh.Bila nak matang ni?


Rupanya cik nyah tak bagi dia iron sebab dah banyak budak asrama terbakar baju sebab iron.Heh.


Dua malam sebelum ni dia mengadu deman,abah cepat-cepat pergi ke sekolah dia hantar ubat.Malam khamis tu pulak dia ada call 3 kali,tapi kami tak dengar.Bila abah sedar,terus dia tak sedap hati.Mula nak call,orang tak angkat call terus abah pecut kereta ke sekolah kalau ada paper.


Rupanya nak suruh abah hantar baju melayu sebab nak pakai masa pergi masjid.Heh.Sangat tak berdikari.Sangat tak suka sebab dia paling dimanjai oleh abah dan cik.


Nyah sangat dengki banyak-banyak.


Nyah panggil adik nyah itu,bayang-bayang abah.DImana abah disitu juga dia.Sekarang abah hilang bayang-bayang dia,abah nak jadi Peter Pan ke?HIk3~ampun abah..


Sebab dia satu-satunya anak lelaki mungkin kelebihan di pihak dia.Nyah masih belum rindukan beliau,harap maklum.


Sekarang adik perempuan nyah pula jadi bayang-bayang abah.

dia paling putih antara kami,maklumlah dilahirkan negara bersalji.Wekkkxxx


notakakiku : nak balik rumah bila dia tak balik.



0 anak murid: