si kacak rupa buat si buruk

Salam satu Malaysia dan salam persaudaraan sesama kita semua.Hari ni nyah nak cerita saat memalukan yang berlaku pada nyah pada pagi kelmarin.Memalukan sehinggakan nyah rasa macam nak conteng muka agar orang tak kenal nyah.



T_T


Nyah walaupun gemuk,hitam,jongan dan pendek tapi memang kalau dah tu gamaknya rupanya kalau ada 'penyakit' nan satu ni lagi la buruk.



Orang Perak kata buruk bebonor.Memang sangat buruk,dan ini cerita nyah.


***

Nyah dengan mak nyah sorang lagi berjalan nak pergi ke kelas.Jam baru pukul 9am tapi perut kami sudah bulat kekenyangan.Kami baru pulang dari kantin.Awal kami rehat bukan?Hahahaha,gelak jahat dengan nada control gediks bagi nampak comel sikit.


Tapi saat kegedikan itu bertambah-tambah apabila terlihat si bestie nyah.Bestie tapi sangat nakal.Huh.


Disebabkan dia ni jalan tak berapa nak pandang orang,nyah ingat nak sergah dia,sebabnya nyah ni kaki mengusik.Kalau si dia satu spesis dengan nyah,nyah selamba je tepuk bontot dy macam nyah selalu buat kat mak nyah yang lain.



Bila nyah nampak dia memang otak nyah ligat la nak kenakan dia sebab kami jarang selisih dalam belajar di tempat yang sama.Bajet la konon-konon institut ni besarrr..



Dia berjalan tunduk kebawah,memang khusyuk tengok kertas entah paper,tak pandang dah kami yang comel-comel ni.



Sebelum sempat nyah nak sergah dia,dia tiba-tiba melompat dari tangga menyergah nyah.Ala-ala nak peluk nyah,dengan muka dah tak berapa comel je.



Nyah pulak melompat-lompat ke dinding dengan mulut macam bertih jagung...



"eh kambing,kambing,ehhhh",dengan nada macam nak hip hop sambil tangan terangkat-angkat.



Dia ternyata terkejut.Nyah pula malu yang teramat malu sebab kawan-kawan dia tertengok nyah dengan penyakit nyah.




notakakiku : iye saya ada 'penyakit' itu.Comel bukan?



0 anak murid: