selamat kembali ke tempat asal..

Salam satu Malaysia.Selamat hari sabtu dan selamat hari ahad esoknya.


Petang nanti nyah akan pulang ke jalan yang benar,yakni ke Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Sultan Mizan yang terletak di sempadan Terengganu dan Kelantan.


Dulu masa foundation nyah tersadar di IPGM K Tengku Ampuan Afzan Kuala Lipis.Dari K.Lipis ke K.Besut,macam tak ada beza,IPGM di pinggiran hutan ke pinggiran pantai,dengan kata lain kawasan luar bandar.


Tapi IPGM KSM is better than IPGM KTAA.It's a fact.Huhuhu~


Dulu dari Kuala Lipis nak balik ke Kota Bharu kena naik train.Bus tak ada.Train pulak kalau naik malam cepat la,dalam 7 jam.Naik train pukul 12 sampai subuh di Stesen wakaf Baru.Tapi nak balik ke Lipis pagi Ahad sangat seksa.Kalau dari Lipis balik petang pukul 2pm akan sampai di KB pukul 11pm.Benarkan saya mencarut.WTF KTM


Kena bangun pukul 5pagi.5.3o turun dari rumah.6.15am naik train balik tapi nak sampai ke Lipis pukul 3 baru sampai.Di stesen Wakaf Baru dah banyak gelen air mata nyah tumpah sebab setiap kali balik Lipis akan sedih.Menangis macam budak-budak,iye.Itu saya di umur 18 tahun dan 19 tahun.


Diusia 20 tahun di Kuala Besut,tak ada la sampai meleh air mata cuma rasa down je la kena balik Besut.Itu dah kira bagus,sebab weekend je tension nyah balik rumah.What a heaven.Jangan jeles.


Abah juga tak bagi kereta beliau sementelaah kereta beliau Civic yang latest telah nyah selamat geselkan dan siap rempuh dinding porch lagi.Tahun depan jika abah baik hati dan terbuka hatinya besar-besar tolong sediakan sebuah kereta kecik untuk saya pergi ke sekolah untuk praktikum.Bukan kereta sorong yer.



T_T


Pukul 3pm nanti abah akan akan hantar nyah pulang.Bye-bye rumah.Kalau nyah tak tahan minggu depan nyah kembali pulang kerumah.GAGAGAGAGA...




notakakiku : i miss my home.belum paper dah peling la plak...







0 anak murid: