bukalah mata seluas-luas dahi

Dalam minggu ini banyak benda yang kacau nyah,atau lebih tepat tak puas hati.Samada pointed terus kepada nyah atau pada team kumpulan kerja nyah,yang nyah panggil anak-anak hayam.


***

Bermula dengan hari Selasa lepas,nyah terpaksa membawa tugas menaikkan bendera pada hari UB.Masa naikkan bendera nyah angkat-angkat la juga muka nyah nengok lah bendera dah sampai ke belum,tapi samar-samar je la sebab nyah ni ada masalah silau dan rabun.Mudo-mudo dah ada penyakit ni.Heh


Bila dah bunyi 'tik' kawan nyah cakap bermakna bendera dah sampai ke puncak.Ikat-ikat then masa lagu lain playing dia macam nk terurai tali tu,ikat balik.Gila kejap nyah masa tu,kejap je la


.Mungkin masa proses ikat kali kedua mungkin bendera turun perlahan-lahan.Bila dah siap kena tegur kat ketua planton.Bendera separuh tiang.Ohhh,malu sih.My bad,harap menjadi ingatan kepada yang lain.Lain kali juga kena buat latihan yer...



***


Minggu ni kami terpaksa membuat perbentangan sebanyak 2 kali dengan tajuk Hubungan Etnik dan Pengurusan Bilik Darjah.Nyah kalau present2 ni memang favourite la,maklumlah kebolehan nyah adalah apabila melibatkan aktiviti bercakap bebel-bebel ni.


Semuanya berlaku dengan cemerlang.Cemerlang disini apabila disaat kempulan lain ditegur kerana power point linear dan membaca slide dan bukan memberi penjelasan secara live,kami dikecualikan.Hahahahaha.


Semua my team members bagi komitmen dan komited pada tajuk masing-masing.Apa yang menjadi kegeraman kami adalah,apabila kami sedang membentangkan tajuk,ada yang mulut busuk mahu bertanya soalan yang ternyata telah dijawab dari awal-awal.Itu tak apa lagi..



Mungkin mereka hilang fokus dan kurang pendengaran.Kita harus bersangka baik yer kawan-kawan.


Yang geramnya,masa kami bentang orang yang sama membuat teguran dan kritik,lagak2 macam nak provoke dan lebih tepat lagi lebih kearah nak menjatuhkan air muka orang.Ini tidak boleh diterima.Serius.



Siapa tak marah apabila hasil kerja kita diperkotak katikkan?Lebih-lebih lagi lecturer mengesahkan apa yang kami sampaikan adalah benar dan tepat.



Kalau nak menegur guna lah kaedah yang lebih baik,sopan dan berprofesional selaras anda adalah bakal G.Kalau gaya macam tu,tak ada orang yang akan hormat kat ko.Untuk menunjukkan ketidakmatangan dia,dia hanya berbuat begitu hanya pada kumpulan kami.Sinis bukan?



Macam ada dendam terlerai je.



Tak macam jantan.Huh.Memang nyah sangat benci dan tak suka mamat ni.Tobat memang beci.


Tapi dia sangat malang pada hari ini sewaktu kami membentang hasil kerja kami.Dia memprovoke hasil kerja kami dan tidak dilayan oleh lecturer.Dia juga dimampuskan atau dikenakan balik dengan ayat sentap dari kami.


Nyah cakap : mulut busok ( x da modal sangat,tatau nak kata apa )

Mak ayam 1 : dahi luas

MAk ayam 2 : buka mata seluas-luas dahi



Dahi dia luas.Sangat luas,dan dia terdiam dan terkejut. Kemudian kami membentangkan hasil kami dengan amannya.



Nikmat yang tak terkata umpama selepas ejakulasi,bak kata singgpluss.Hahahaha



Nyah tak ada mood nak wat lawak-lawak bodoh.Ini adalah luahan rasa nyah dari sudut terpendam.



Jangan pandang kami diam,senyap-senyap ko senang-senang nak buli kami ae.Once ko salah pilih hari dengan kami memang akan kena la macam semalam.


Give your respect towards others if you wanna that way too




notakakiku : nyah buat baik pada orang yang baik pada nyah.



0 anak murid: