Apabila Chenta Membutakan Mata Hati

saya menulis khas sempena kekusutan yang melanda hati seorang teman saya.dia berdepan dengan masalah di mana bekas BF telah meminjam wangnya ( memeras ugut , pinjam kata nak bayar , tolong bagi ,etc….. )



Kini mereka tidak bersama lagi,wang tetap wang~Hutang lama tidak dibayar malah menyusuhkan rakan saya ini.Bakal tunangnya asyik menganggu dia sehingga sanggup muncul di depan kelas kami untuk berjumpa dengannya…

saya tidak mahu menghurai lebih panjang kisah mereka~Saya tidak berminat…hakikat sebenarnya amat perih.Saya berterus terang dengan rakan saya dia sendiri yang bodoh : bodoh dalam menilai lelaki…dan kelakuaan sendiri selama perhubungan mereka selama setahun~dy tidak pernah berkongsi cerita dengan kami.APabila semua ini berlaku,dia mencanang satu ip kisah tentang dia dan si dia…kenapa harus dibuka aib sendiri??

saya melihatnya : dia kelihatan penuh dengan dendam walaupun dia kelihatan lembut dari luarannya…

saya hanya meminta dia menerima saja wangnya hangus : dengan kata lain redha bahawa itu bukan rezekinya daripada asyik memikirkan pasal wang dan menyusuhkan orang sekeliling…

dia marah~melenting

saya faham…

sebab tu saya kata setiap yang berlaku ada hikmahnya.Bukan semua perkara perlu kita lihat dari sesi gelapnya…

saya percaya andai dia hilang wang sebanyak 3k….esok lusa insyaAllah rezeki yang datang adalah 300k…

adalah lebih baik melupakan dan merehdainya daripada mendendaminya~



mungkin dia tidak seperti saya sebab itu dia tidak boleh menerima idea saya untuk menyelesaikan masalah ini..

mungkin betul~

kerana asas seorang manusia adalah berbeza-beza kerana pengalaman lalu dan latar belakangnya dan corak pemikiran seseorang~

hmmmm~
saya berharap kes ini dapat diselesaikan seecepat yang mungkin..

2 anak murid:

Anonymous said... []

mintak maaf kalo saye mengganggu..
in my opinion..
awk ade pndngan yg bgus ttg mslh membe awk..
tp knape msti sumenye diluahkan kat blog??
go and talk to her..
tu lg bgus..
be a brae gurl!.. :)

Anonymous said... []

tQ for ur opinion..
untuk pengetahuan saudara o saudari..

apa y saya telah tulis disini adalah apa y telah saya katakan pada dia..
mungkin anda tak sedar dari penulisan saya..
dia telah melenting dan marah apabila saya usulkan idea tersebut..

apa y saya tulis ini adalah salah stu pengajaran y blh diguna pakai oleh semua org..
ada y ska ada y x suka..saya x kesah~semua org ada pandangan sendiri...

kepada anda~keep reading my post for the next time yaaa

tQ~Little Girl
(pemilik blog)