sekolah dah nak bukak !!!

Hari ini kita berkongsi isu pendidikan buat seketika.Bukan apa la kan,nak share benda-benda ni boleh la kita tahu sedikit sebanyak pasal adik-adik sedara kita yang pergi sekolah tu.


kalau tak pun,kita berbicara pasal cuti.Siapa-siapa yang nak bernikah tahun depan jadi fikir la panjang,pergi check kelander 2010.Banyak perubahan berlaku.Hehehe.Ayat ni saya tuju kat seseorang...


Sebagai seorang bakal guru,ehemmm..nada tengah serius ni,macam on stage nak berdebate jap.


Cuti tahun ni sangat la sikitttt.Ini adalah tidak sihat untuk kami kerana otak akan berasa sangat saturated atau tepu untuk asyik belajar je.Padahal ayat sebenar ' kami malas nak belajar'


Mesti ko orang nak condemn sebab kami kan dah banyak cuti berbanding orang lain tapi kan we want more....ayat tamak jugak tu.


Tak macam tahun ni,banyak sangat cuti.Macam best giler je.Gov dah buat perubahan sebab dah banyak tahun cuti berlebih-lebihan agaknya disamping gov jugak tak ada duit.


Macam cuti sekolah,biasanya bulan 5 tapi anjak ke bulan 6.Jadi sem 3 ni lebih panjang dari sem 4 la jawabnya.Dan Sem 4 adalah sem yang memenatkan sebab banyak benda kena kejar.


Cuti bulan 8 dibawa ke bulan 9.Seminggu.Tarikh cuti pulak sekali dengan tarikh cuti raya.WTH!!!.Beraya dengan berassigment la jawabnya.Wajib.Dan tarikh birthday nyah tahun ni di akhir-akhir penghujung Ramadhan.


Jap.Penat ni.Terkejut banyak sangat ni.


RMTS - rancangan pemakanan untuk pelajar makan pagi-pagi tak ada dah tahun ni.


Asrama - dulu bayar rm 1 tapi sekarang rm 3 bagi pelajar yang ibubapa berpendapatan 5k keatas.


Asrama - weekend kena balik sebab had berada di asrama dipendekkan.bajet nak bayar letrik x da kot.ini tatau la samada meliputi sbp or mrsm.


kuim - salah eja tapi bantuan tuisyen pun tak ada.




notakaki : joegrimjows nak bertunang tahun depan?




0 anak murid: