Apabila Nabila dan Saya Ditahan Pak Guard yang…

Alkisah suatu petang Jumaat yang sepi,saya dapat panggilan dari abang angkat yang saya yang kami berkongsi nama ayah tapi mak selari sepusing berbeda.

Disebabkan ajakan dia yang pertama telah saya tolak maka saya gagahkan diri jugalah walaupun kondisi saya tidak berapa elok.( Saya deman dan batuk-batuk )

Maka dibuatnya lawak murahan.Si Mus ni pulak bawak kami ikut jalan jauh untuk ke muka depan pintu pagar.padahal bajet takut saham dy jatoh agaknya..pergHH

Berjalan la kami sambil berbual-bual kosong.Bengang la jugak tapi bersangka baik la,berjalan - jalan baik untuk kesihatan.

Terkedu saya dan Nabila apabila kami dipanggil oleh pak guard yang baru yang gemook tu la..Kami tak letak kad matrik sebenarnya.Sebabnya selama ni kalau setakat nak pergi makan di kedai depan maktab ni,rilex je..lagipun selama ini kami jarang keluar makan di hadapan maktab tu.

Maka berlaku lah debat antara kami dihadapan sidang dewan yang dihormati sekalian
( sebenarnya malu tahap agung )..guard tu tamau bagi gak kami keluar.Maka dengan gentlemannya guard tu pelawa kami pinjam motor beliau : maka ketawa la saya dan nabila,kami mana la reti bawak basikal modenas 2 tayar tu..perli nampak..

Mus lak terkebil-kebil tatau nak kata apa dah,puas berbudu cara dengan beliau.
Saya tawarkan untuk letakkan kad matrix zaman IPTAA,bising guard tu dengan bebel blab la bla n keep blabbing…

Dengan penuh kecewa dan kelaparan la gak ( tapi cover malu dengan gelak2~tapi seyes nabila tunjuk je bengang dia depan2 guar tu gak…..) kami pun melangkah pulang ke asrama.Langkahnya penuh kesyahduan…

Nasib bek la Mus dengan gentlemannya call kami dan still bertanya apa yang kami mahu makan : kan dia nak belanja kami ( back to da basic point )

Kepada Guard gemoookk atau mana2 guard yang skema itu..kami suspek la anda semua,penuh dedikasi dan bertanggungjawab dan menyusahkan.

Bukan apa,undang-undang itu benar kerana kita sendiri yangmen cipta untuk menjaga keamanan dan tatatusila manusia itu sendiri tapi ianya juga boleh bersifat fleksibel dan elastic mengikut keperluan keadaan dan situasi..Mpula aka tidak la saya katakan keadaan kami darurat pada waktu itu.

Kami memang jarang keluar dan tidak tahu menahu situasi itu ( keluar pun selalu naik kereta~memang time tu kad matrix bagi ).At least atas budi bicara ada tolak ansur disini.

Ingat…

Kami menghormati anda jika anda menghormati kami.Kepada pak guard IPGM KSM,awas anda sudah mencipta ramai musuh dikalangan kami.


p/s : teringat mak cik ketot guard di IPTAA~dia paling skema dan paling kami tidak suka =) peace

6 anak murid:

hadzwan said... []

mula2 mmg la benci kt guard tu...
lama2 kot jd suka ke, xtau la kan..
wahahahaha...
alie-abg guard...peh!gossip2~~
:-D

Anonymous said... []

asal x ajk skali pak guard 2 g makan??gerenti dy lpskan korang!!!haha3...ainaa

aLia said... []

hahaha..
ssuaila ngn korg kna tahan.
;p

.alie. said... []

kepada hadzwan : ang memang mencipta aq jadi playgirl maktab ni ae..

kepada aainaa : aq simpan duet u belanja ko la ni..

kepada alia : ko memang jahat laaa~

[z@ck] said... []

pak guard di IPGM KSAH suatu masa dulu sungguhlah strict..tp skang dorg dah kena tukar tmpt keja..pak guard skang sungguhla sempoi..luv u pak guard.
hehehe

.alie. said... []

kepada z@ck : anda membuatkan kami mengeget bibir sampai berdarah..