kuala lipis - kuala besut

Masih ingat lagi tak pada lelaki yang berbaju hijau dan berjanggut nipis yang sanggup meneman Sha ke Pasar Kuala Besut?


He is not available anymore.Happy sangat-sangat,sebab nyah dapat kakak ipar dan kakak ipar pula bukan berada di sini SO kami masih boleh mengusik pak cik tu seperti biasa.Heh.


Padahal setiap kami nak kenakan dia,kami yang terkena.Siapa yang kenakan siapa ni?Heh


Pelik bukan?Maaflah Cik Puteh dia sudah berpunya,anda lambat.kalau nak add dia,ada je dalam list MY BFF.Hahahaha.


Jap,Cik Puteh private blog ke?Tak aci sungguh.Nak marah ko dalam FB nanti,siap ko Puteh.Nanti nyah nak fire ko punye FB walls.


Kawie pulak senyap terlepas menulis untuk entry semalam.Kemana beliau ae?Kawie sila lapor diri pada nyah secepat yang mungkin.Ku merinduimu...


***

Hari ni nyah bukan menulis entry gila-gila seperti biasa.Ini adalah kisah nyah untuk hari ni.Pagi yang panas di Pantai Bukit Keluang ini kami sudah biasa rasainya,tak seperti awal-awal berada disini.



Semua kawan-kawan mengeluh kepanasan dan kehangatan.Mana mungkin tak bising,dulu di Kuala Lipis,udaranya nyaman.Pagi-pagi bermain dengan kabus,sape-sape yang pakai make-up titis embun pagi akan mencium pipi anda.Jadi sape-sape yang tampal pipi tiga inchi bedak pasti akan terkantoi la.Lalalalalala the love song.



Lecturer kesayangan kami untuk subjek pedagogies Science akan berpindah.Berpindah pula ke tempat kami yang dulu,Kuala Lipis.



Kami ada junior kat sana yang merasai kesusuhan seperti kami dahulu,mereka pulak tak berjaya meninggalkan Kuala Lipis seperti kami.



Sekarang mereka terkapai-kapai untuk belajar dengan selesa.Kiranya lecturer kami akan kami lepaskan untuk mereka,di masa yang sama demi meringankan bebanan ibu-ibu kami dan papa kami di Jabatan Sains disana.



Berat hati nak lepaskan Madam tau.Her class is so fun.Kami main lukis-lukis,colouring,buat jet kertas,bilang titik air dan macam-macam lagi.Tak ubah macam old skool.Tak rasa nak jadi G tapi rasa macam students.


Seronok.



Tapi kami lepaskan Madam sebab kami sayangkan Madam,dengan harapan Madam dapat membantu junior-junior kami disana.Sebab kami pernah berada di situasi yang sama,maka kami merelakan.


Madam A,we love you.You are the best lecturer ever.



*****




kepada para pemimpin yang menjadi tungak kepada suara ramai....

a very good leader is willing to listen to others,be apart of us,accepting criticisms and challenges,then we will definitely appreciate it..



kenangan bersama mama-mama dan papa-papa Kuala Lipis di Ulu Tembeling.


notakakiku : sungguh bosan bukan entry ini.saya tak ada idea.



0 anak murid: