cinta monyet yang tak macam monyet

Nyah sangat kepenatan akibat aktiviti berjalan-jalan dan menghabiskan wang di bandar Jerteh.Bandar tu kecil tapi secara tepatnya lebih besar dari Kuala Lipis.Itu pasti,duit pun banyak hangus macam abang bomba datang berlumba-lumba.


Nyah berabis barang beli barang-barang di Watson then pergi kedai kain beli kain buat baju baru,makan-makan.Itu je tapi banyak la terbang masuk derma orang-orang Jerteh.Huh


Nyah dah lama tak drive kereta untuk perjalanan jauh.Agak jauh la perjalanan nyah.Penat tau.Nyah bawak dari Kuala Besut ke Jerteh,perjalanan 15km.Jauh bukan?Pergi balik dah 30km.



Sinis je muka ko orang bila nyah cakap gitu ae.Meyampah tau.Nyah tak biasa la nak bawak kereta jauh-jauh,lagipun dah lama nyah tak masuk Jerteh.Kaki ni penat nak balance clutch dengan minyak tau.Kalau setakat dari Kuala Besut ke Kg Raja 3 km ok la lagi.Then pergi jetti makan kerepok goreng sambil kena bayu laut.Nyaman..




Yang memenatkan apabila masuk Jerteh ni,bandar dia jalan one way.Nak cari parking sampai jumpa tu satu hal,jalan b'z wajib la kan.



Kaki nyah penat sampai ke otak rasanya.Cik Putih ajak naik ke KT,masak la nyah nak drive ke sana.Nyah mintak Cik Putih turun ke Kuala Besut,then insyaallah kalau ada rezeki nyah belanja la beliau.Senyum la Putih tu... :P


***


Nyah jarang sangat menyimpan emel yang berada dalam inbox.Bila masuk,bila check siap-siap nyah akan delete terus.Sama juga apabila dapat komen Disqus.Baca,komen dan delete.Disebabkan wireless gomen ultromen ni limited,biasanya nyah akan reply via emel je,samada disqus atau fb sendiri.


Kalau nyah tak dapat reply,nyah akan simpan dan delete apabila sudah reply.Tapi nyah jarang dan sangat-sangat jarang menjenguk satu ruang dalam emel ini.Spam.


Kisah bermula apabila nyah membelek emel yang berada dalam spam dan nyah terjumpa satu emel yang sudah diperam hampir seminggu disitu.


Emel dari di dia yang pernah berada dekat di daerah hati ini suatu ketika dahulu.Anda ingat tak,jejaka yang tak kenal sawi dengan tembakau?Itulah si dia.


Nyah berkenalan dengan si dia semasa F4,buka Flowers Boys tau.Zaman kegatalan mula terserlah.Dia lah lelaki pertama yang sudi berkahwin berkawan dengan nyah.Dulu nyah seorang yang bekeng (perengus,sombong,pemarah).Ini adalah benar.Tak ramai orang berani bergurau berlebihan dengan nyah.



Dulu mulut nyah macam siyall je.T_T.Ramai kawan-kawan terasa dan pernah terasa samada perkara itu benar atau tidak benar.Sebabnya mulut nyah tak ada filter,filter nyah dah terkoyak sudah.Tapi itu dulu.



Sekarang nyah sudah kehilangan skills tu tapi lawyer buruk nyah semakin terserlah.Hahahaha.Nyah bahagia begini,tapi kadang-kadang perangai nyah yang baru ini membuatkan orang naik kepala nak buli nyah.Tak apa kadang-kadang nyah buli dia orang balik.Skill lama masih ada cuma tak terasah je.Bluekk..


Apa aku cerita ni.Ish.



Si dia menghantar satu warkah yang ringkas tapi cukup menyentap perasaan.Sungguh,walaupun kami sudah lama tidak bersua dan sangat jarang berkomunikasi tapi kenangan lalu tetap menerjah.


Kekasih lama katakan.Walaupun dia sudah bergelar suami..


Betul dia dah jadi laki orang la.Umur baru masuk 22 tahun ni,tahun lepas dia dah nikah.Gatal,gatal,gatal.Dulu masa kapel gatal jugak dia ni tau,siap ajak nyah nikah kat Siam lagi.Tup tup ko nikah lain dangan awek Indon.Nasib baik bini ko cantik,tak ada la nyah nak bising-bising tapi nyah tetap terasa.Apa nilai janji dahulu?


Ni kalau teman gay nyah baca,mesti tersentap hati ni,Ish.


Bukan apa,cuma apabila kita mengimbau kenangan lama,sedikit sebanyak hati ini tersentuh bukan?Hanya mereka yang punya kenangan mempunyai konfigurasi akan merasinya.


Dah banyak kali dia add di FB dan banyak kali jugak nyah reject tanpa belas kasihan.



Dia bakal jadi ayah.Cemerlang sungguh bukan?Pandai je ko ae,study lambat lagi nak habis dah ada produk kasih sayang.



Nyah dengki,anak dia mesti comel macam dia dan bini dia.Huh.TAk sabar nak tatap wajah si kecil itu.




notakakiku : tak sempat nak edit entry ini.



0 anak murid: